Komisja Europejska poprzez przygotowane wytyczne wstrzymała możliwość przekazywania dotacji z funduszy unijnych po roku 2014 r. na cele związane z modernizacją i rozbudową sieci dróg lokalnych (w praktyce w Polsce dróg gminnych i powiatowych).
Taka sytuacja przeczy logice funduszy spójności, których celem jest m.in. równomierny rozwój obszarów Unii Europejskiej. Błędem jest, aż tak duże zawężanie przez Komisję Europejską celów na inwestycje transportowe. To państwa członkowskie i regiony mają najlepiej rozpoznane swoje potrzeby. Odgórne ograniczanie im narzędzi do realizacji celów zapisanych w dokumentach strategicznych UE jest błędne.
W związku z powyższym prozę o odpowiedź na pytania:
1. Czym kierowała się Komisja Europejska podejmując decyzje o zlikwidowaniu dofinansowania dla dróg lokalnych?
2. Dlaczego Komisja Europejska sztucznie zawęża państwom członkowskim narzędzia do realizacji celów strategicznych Unii Europejskiej?